?>

sokhan

در مسئله‌ی اقتصاد، آن چیزی که مهم است و اصل است، مسئله‌ی تولید داخلی است " مقام معظم رهبری"

تاریخ

1396/06/29 چهارشنبه

نمايشگاه

آخرین بروز رسانی: سه شنبه, آذر 4, 1393 - 04:35

 

در هزاره سوم استفاده از تکنیک های نوین بازاریابی بویژه در سطح بین المللی روش اصلی موسسات اقتصادی و شرکتهایی شده است که قصد دارند به بقاء و رشد خود در این دنیای پویای اقتصادی تداوم بخشند چرا که دهکده جهانی که هنوز از ایجادش مدت زیادی نگذشته است به بازار جهانی تبدیل شده است. در این بازار جهانی بطور مستمر رقبای جدیدی پا به عرضه می گذارند و رقبای قدیمی با بهره گیری از روش های گوناگون بازاریابی در سطوح ملی و بین المللی سهم خود در این عرصه را محفوظ می دارند. از دیرباز نمایشگاههای تجاری – صنعتی و بین المللی به عنوان یکی از مهمترین بسترهای مناسب بازاریابی به شمار آمده است و هنوز هم مشارکت در نمایشگاهها یکی از ابزارهای کارا و مطلوب در این زمینه محسوب می گردد. در این سایه توسعه فعالیتهای اقتصادی و تجاری ملی و بین المللی صنعت نمایشگاهی نیز رشد و توسعه قابل توجهی در سطح جهان داشته و اهمیت فزاینده ای را در عرصه صنعت تجارت دنیا بدست آورده است. لذا به منظور فعالیت هر چه بیشتر در جهت علمی تر شدن بستر شکوفایی صنعت نمایشگاهی به نظر می آید انجام بررسیها و پژوهش های علمی در باب فعالیهای نمایشگاهی داخلی و فرا مرزی می تواند گامی موثر در مسیر توسعه علمی این بخش مهم در حوزه صنعت و تجارت کشور باشد. براساس مطالعات و ارزیابی های انجام شده نقش ارتباطی نمایشگاه به عنوان محل تلاقی بازدیدکنندگان و عرضه کنندگان کالاها و خدمات و نقطه برخورد عرضه و تقاضا بسیار مهم و غیر قابل اغماض است. در یک نمایشگاه عرضه کنندگان کالاها و خدمات اقلام و توانمندی های خود را به معرض نمایش می گذارند و نو آوری ها، خلاقیت ها و ابتکارات را عرضه می دارند. قیمت کالاها و خدمات خود را بیان کرده و ویژگی های اساسی و جنبه های قابل ذکر آنها را توصیف می نمایند و بازدیدکنندگان نیز ذوق و سلیقه، نظرات ، تمایلات و امکانات خویش را ابزار می دارند و بدین ترتیب این دو گروه مناسبترین شرایط را برای انجام دادو ستد، همکاری یا سرمایه گذاری های مشترک یا برقراری ارتباط در آینده در برابر خود مهیا می بینند. امروزه اهميت برپايي نمايشگاه‌هاي بازرگاني در توسعه اقتصاد جهاني روز به روز در حال افزايش است، بطوري كه براساس بررسي‌هاي انجام شده برپايي نمايشگاه‌ها هر ساله حداقل 300 ميليارد دلار درآمد بطور مستقيم عايد اقتصاد جهاني مي‌كند.‏ از طرف ديگر بازده صنعت نمايشگاهي در دنيا بطور متوسط 6 برابر هزينه‌هايي است كه انجام مي‌گيرد. مثلاً اگر هزينه برپايي نمايشگاه‌ها در سطح دنيا 400 ميليارد دلار باشد، عايدي آن براي ساير بخشهاي اقتصادي حدود 6 برابر اين رقم برآورد مي‌شود.

حضور واحدهاي صنعتي مستقر  در شهركها و نواحي صنعتي خراسان شمالي در 11 نمايشگاه داخلي و 4 نمايشگاه خارجي در سال 90 نشان دهنده ي  تلاش دفتر توسعه بازار و امور بين الملل معاونت صنايع كوچك اين شركت مي باشد.

نمايشگاه هاي داخلي

نمايشگاه هاي خارجي

جهت دريافت هرگونه اطلاعات بيشتر با شماره تلفنهاي 32237643 - 058 (داخلي 121) مهندس حسيني پور تماس حاصل نماييد.